Aktuellt

Så fick trauktion.se över 15.000 besökare redan andra veckan efter lansering!

13 maj 2024

Foto: TR BILD

TR Media lanserade den nya satsningen TR Auktion under april månad i år, en satsning som planerats för och utvecklats under de senaste 12 månaderna efter att man sett ett hål i marknaden och potential för att driva fler människor mot att äga häst.

Med ett skakigt samhällsläge och väldigt utmanande tid för köp- och säljaktiviteter kopplat till häst kan man antingen se tidpunkten som väldigt illa vald, eller väldigt god - beroende på. TR Media vill främja travsporten på lång sikt, det är det yttersta målet och anledningen till att man verkar på marknaden (i alla avseenden). Att då välja att lansera i dessa tider, kan tolkas som en tro på framtiden och för svensk travsport. 

Redan andra veckan efter lanseringen presenterades siffror i form av 15.000 besökare till sajten. Så, hur gjorde man? En kombination av kanaler och initiativ är svaret, och med starka  varumärken och ekosystem i ryggen.

De tre största bidragen till besöksstatistiken:

  • Pop-up på travronden.se: Som den ledande nyhetssajten för svensk och nordisk travsport har travronden.se 63.000 unika besökare i veckan. Att synas med pop-up på travronden.se är en mycket god idé om man vill nå hög volym av travintresserade människor. Något som var självklart för TR Auktion. 
  • Nyhetsbrev: Med TR Medias samlade databas finns det möjlighet att nå ca 100.000 personer med något form av intresse för travsport och spel. Nyhetsbrev var därmed en självklarhet för TR Auktion att ha med i strategin för att få fler att upptäcka lanseringen. 
  • SoMe: Med god kunskap och erfarenhet av målgruppsstyrning och innehållsskapande i sociala medier producerade TR Media annonsering via Meta åt TR Auktion som en del i lanseringsplanen. Arbetet kring målgruppssyrningen där är av stor vikt för att få bra resultat.

Vill du veta mer om hur TR Media kan hjälpa dig att nå ut? Tveka inte att kontakta oss.